حوزه اعتیاد و درمان معتاد حوزه استراتژیکی است

به نقل از سایت اخبار  امور قضایی :    
 

به گزارش خبرنگار مهر، سعید عمرانی معاون قضائی دادستان کل کشور ظهر امروز در افتتاح سراسری مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد اظهار کرد: خدا توفیق کار کردن در بهزیستی را به هر کسی نمی‌دهد و خدمت به جامعه هدف بهزیستی دارای اجر فراوانی است.

وی افزود: متاسفیم که به ما چیزی به نام غربالگری را تحمیل کردند و عاطفه را از ما گرفته‌اند در حالی که خداوند حکیم است و می‌داند اگر همین کودکان به اصطلاح معلول نباشند عاطفه از جوامع رخت بر می‌بندد.

معاون قضائی دادستان کل کشور گفت: یکی کرونا تولید می‌کند که سالمندان را از بین ببرد و یادمان رفته اگر همین افراد نباشند راه خیرخواهی بسته می‌شود و دیگر کسی را پیدا نخواهیم کرد که به او عاطفه ورزی کنیم.

عمرانی خاطرنشان کرد: گرفتار یک حرف فلسفی در حوزه اعتیاد است که هنوز نمی‌دانیم این فرد مجرم است یا بیمار اما باید یادمان باشد که مجرم قبل از مجرم بودن انسان است پس معتاد هم انسان است و باید به او کمک کرد.

وی ادامه داد: ما عیسی مسیح نیستیم که کسی را زنده کنیم زنده کردن مورد اشاره در آیه قرآن کمک کردن به همین افراد معتاد است. اگر کوتاهی ما برخی مسئولین نبود شاید امروز معتادان مان کمتر بودند.

معاون قضائی دادستان کل کشور گفت: حوزه اعتیاد و درمان معتاد حوزه استراتژیکی است و باید مراقب باشیم چرخه درمان معتاد یک چرخه بازگشتی نباشد و قرار به عود مجدد اعتیاد نباشد.

وی بیان کرد: این روزها خیلی از بیت‌المال استفاده می‌شود و باید مراقب باشیم که این هزینه‌ها به باطل صرف نشود. روزی که رهبری گفتند این افراد عائله ما هستند اگر خیلی ولایی بودیم باید هر کدام ما دست دو نفر از اینها را می‌گرفتیم و می‌بردیم در یک اطاقی از خانه‌مان سامان شأن می‌دادیم.

معاون قضائی دادستان کل کشور گفت: بهترین کار در حوزه درمان و سم زدایی سرگرم کردن معتاد به موضوع معیشت و حرفه آموزی است تا این فرد دیگر به سراغ اعتیاد نرود.

عمرانی ادامه داد: هر چه مسئولین خودشان جهادی باشند و آتش کار و شوق حرکت در وجودشان باشد کارها و دستوراتشان عملی خواهد شد.

وی افزود: زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که معتادان اینگونه در شهر آواره باشند باید حاج قاسم وار خود را خرج نظام کنیم.

معاون قضائی دادستان کل کشور گفت: حاج قاسم همه خودش را خرج نظام و انقلاب کرد و ما هم باید همین گونه باشیم.

وی افزود: بسیاری سردار در کشور داریم اما یک نفر می‌شود سردار سلیمانی که حتی مردم و بچه‌ها هم شب‌ها به آسودگی وجود او می‌خوابیدند.

برچسب ها:

امور قضایی

185
0 0