رای شهردار اهواز قطعی نیست/باید مدیران ۱۵ سال اخیر دادگاهی شوند

به نقل از سایت اخبار  امور قضایی :    
 

محمدرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص انتشار حکم انفصال از خدمت شهردار و مدیرعامل آبفای اهواز اظهار کرد: این رأیی که دادگاه در خصوص مدیر آبفا و شهردار اهواز صادر کرد، رأی بدوی است و این افراد تا ۲۰ روز مهلت اعتراض دارند تا اینکه دادگاه تجدیدنظر در این راستا تشکیل شود.

وی افزود: از آن جایی که رأی اولیه نهایی نیست و نمی‌شود به قطعی بودن آن اکتفا کرد؛ لذا باید تا ۲۰ روز برای تشکیل دادگاه تجدیدنظر منتظر ماند.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: آنها در حالی محکوم شدند که مدیرعامل آبفا ۹ ماه و شهردار نیز یک سال و دو ماه از انتصابش گذشته بود؛ بنابراین برای محکومیت مسببان بروز آب‌گرفتگی و همچنین پیگیری نکردن برای رفع مشکل آب‌های سطحی باید مدیران ۱۵ سال گذشته متهم و دادگاهی شوند تا مشخص شود نسبت به مدت مدیریت خود چرا برای حل این مشکل هزینه نکردند.

ایزدی ادامه داد: سال گذشته کمیته آب‌های صنعتی را تشکیل دادیم و ضمن حضور سه عضو شورای شهر از جمله من در این کمیته، جلسات متعددی را با مدیران و کارشناسان شرکت آبفا اهواز و همینطور شهرداران مناطق هشتگانه اهواز برگزار کردیم.

وی بیان کرد: بسیاری از شبکه فاضلاب در نقشه‌های شهرداری و آبفا رؤیت نمی‌شد اما به خاطر تجربه‌ای که کارشناسان شهرداری و آبفا داشتند، این نقاط به نقشه‌ها افزوده شده و از شبکه‌های فاضلابی که دیده نمی‌شد، در نقش‌های جدید هم استفاده شد.

عضو شورای شهر اهواز یادآور شد: در موضوع آب‌های سطحی اهواز، ۵۷ نقطه بحرانی تعیین شده و بر اساس نقشه جدیدی که کامل شده بود، انجام لوله‌گذاری، ایجاد منهول و تأمین پمپ‌های بزرگ برای پمپاژ آب‌های سطحی بین دو نهاد شهرداری و آفات تقسیم کار شد.

ایزدی خبر داد: در ۱۰ ماه گذشته حدود ۷۰ درصد کار آن ۵۷ نقطه بحرانی به اتمام رسید و طبق آمار و ارقام، امسال شاهد کاهش ۷۰ درصد آب‌گرفتگی در مناطق مختلف اهواز و همچنین کاهش خوبی در زمان خروج آب‌های سطحی از مناطق را بودیم.

وی اظهار کرد: اگر سال گذشته آب‌گرفتگی در معابر شهر ۱۰ روز زمان می‌برد اما امسال این زمان در نهایت سه روز به طول انجامید؛ به عنوان مثال سال گذشته زیرگذر شریعتی که به علت حجم آب‌گرفتگی پنج روز تعطیل بود اما این تعطیلی امسال با نصب پمپ‌های قوی و لوله‌کشی برای انتقال آب تا رودخانه به سه ساعت کاهش یافت.

عضو شورای شهر اهواز گفت: از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون، ۷۵ میلیارد تومان را به موضوع دفع آب‌های سطحی اختصاص دادیم که این مبلغ سه چهارم هزینه ۱۰ سال گذشته برای موضوع دفع آب‌های سطحی بود.

ایزدی بیان کرد: اگر در دوران شهرداران قبلی نیز این اتفاق رخ می‌داد، هیچ‌گاه آب‌گرفتگی در سال گذشته و امسال در شهر اهواز به وجود نمی‌آمد؛ بنابراین باید مدیران سال‌های گذشته نیز به پای میز محاکمه بیایند و پاسخگو باشند که چرا مبالغی را برای این امر هزینه نکردند تا ما شاهد آب‌گرفتگی در معابر و منازل مردم باشیم.

وی عنوان کرد: در حق شهروندان اهوازی اجحاف زیادی شده است و با توجه به سرمایه‌های این کلانشهر و به خصوص استان خوزستان این ظلم در حق مردم روا نیست.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه صنایع خوزستان حق الناس را انجام ندادند، اضافه کرد: حقوق مردم توسط صنایع آلاینده به صورت کامل به آنها پرداخت نمی‌شود و تنها یک دهم مطالبات شهرداری توسط آنها پرداخت می‌شود که اگر این مبلغ کامل بوده است، شاهد این مشکلات در سطح شهر نمی‌شدیم و می‌توانستیم مثل تبریز، شیراز، تهران و اصفهان از امکانات تفریحی، فرهنگی و ورزشی بهتری بهره‌مند باشیم.

ایزدی تصریح کرد: آب‌گرفتگی‌های فعلی به خاطر این است که آب‌های سطحی در ۱۰ سال گذشته از طریق شبکه فاضلاب دفع می‌شد چرا که شبکه ترکیبی برای دفع آب و فاضلاب بود.

وی ادامه داد: در پنج سال اخیر لایروبی خوبی صورت نگرفته است و شبکه فرسوده ۵۰ ساله نیز تعویض نشده است؛ همچنین از لوله‌های سیمانی رسوبگیر استفاده شده و افزایش جمعیت در ۱۵ سال گذشته همه از جمله عوامل بروز آب‌گرفتگی در اهواز هستند.

عضو شورای شهر اهواز در پایان انتقاد کرد: در گذشته مردم شاید با جمعیت خانواده‌های چهار و یا پنج نفری در خانه‌های ویلایی زندگی می‌کردند که همان خانه‌های ویلایی امروزه به محل سکونت ۴۰ تا ۵۰ نفر در یک مجتمع مسکونی تبدیل شده است اما در مقابل در ۱۵ سال گذشته شبکه فاضلاب تعویض نشد و برای اهواز امروز جوابگو نیست.

برچسب ها:

امور قضایی

96
0 0