توضیحات رییس کانون سردفتران در خصوص پرداختی های ارزش افزوده

به نقل از سایت اخبار  امور قضایی :    
 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی، علی خندانی اظهار داشت: همانطور که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرده است با توجه به اینکه کلیه مبالغ دریافتی توسط دفاتر اسناد رسمی از جمله مالیات، حق الثبت، حق التحریر و سایر مبالغی که برای تنظیم سند باید دریافت شود به صورت الکترونیک در دفاتر اسناد رسمی در حال انجام است، دریافت مالیات بر ارزش افزوده نیز از این قاعده مستثنا نبوده و به صورت الکترونیک پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر نظر رئیس سازمان ثبت مبنی بر پرداخت به هنگام ارزش افزوده از سوی دفاتر اسناد رسمی گفت: دکتر خدائیان همواره تاکید دارند پرداختی‌های مذکور به صورت الکترونیک در دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود و تأخیری در پرداخت از سوی آنان وجود ندارد و به زودی این پرداخت‌ها به صورت آنلاین (برخط) خواهد بود.

خندانی با اشاره به برداشت اشتباه از سخنان رئیس سازمان ثبت از سوی برخی رسانه‌ها مبنی بر تأخیر دفاتر در پرداخت ارزش افزوده، به توافق کانون با سازمان امور مالیاتی براساس قوانین و مقررات موجود اشاره کرد و گفت: اکثریت قریب به اتفاق دفاتر نسبت به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در موعد مقرر اقدام می‌کنند. این دفاتر هر سه ماه یکبار مبالغ ارزش افزوده که از مراجعان به دفتر دریافت شده را پرداخت و طی اظهارنامه‌ای در پایان هر فصل، به سازمان مربوطه اعلام می‌کنند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه مراجع مختلفی از جمله سازمان ثبت، سازمان بازرسی، سازمان امور مالیاتی و کانون سردفتران نظارت کاملی بر عملکرد دفاتر و پرداخت ارزش افزوده دارند اظهار کرد:، البته ممکن است سو برداشتی در رابطه با نحوه پرداخت که هر سه ماه یکبار است اتفاق افتاده باشد که باید تاکید مجدد کرد این امر تأخیر در پرداخت نیست و به واسطه قانون و مقررات و توافقات کانون با سازمان امور مالیاتی کشور انجام می‌شود و ابزارهای نظارتی و کنترلی لازم در این زمینه وجود دارد. بدیهی است در صورت عدم پرداخت یا تأخیر در پرداخت، برخورد لازم از سوی مراجع انتظامی انجام خواهد شد.

خندانی با اشاره به اینکه کانون سردفتران و دفتریاران با همراهی سازمان ثبت و سازمان امور مالیاتی درصدد آنلاین کردن پرداخت‌های ارزش افزوده هستند گفت: کانون سردفتران همواره به دنبال آنلاین شدن همه پرداختی‌ها در دفاتر اسناد رسمی است و با تحقق این امر، مبلغ ارزش افزوده برای تنظیم هر سند در دفاتر به صورت آنلاین از حساب افراد کسر و در لحظه به حساب سازمان امور مالیاتی واریز می‌شود.

برچسب ها:

امور قضایی

91
0 0