جزئیات تخلفات و زد و بندهای نجفی و طبری در زمین های لتیان

به نقل از سایت اخبار  امور قضایی :    
 

به گزارش خبرگزاری مهر رسول امیر قهرمانی، در دومین جلسه محاکمه اکبر طبری گفت: فرآیند اتفاق افتاده در خصوص نجفی را تشریح می‌کنم. در کلاک لواسان چند فرآیند وجود دارد؛ نجفی قطعات زمین مختلفی را خریداری می‌کند که این اراضی در حاشیه رودخانه جاجرود و سد لتیان بود و خارج از محدوده لواسان و دارای کاربری زراعی بود.

نماینده دادستان افزود: سال ۸۲ چه اتفاقی می‌افتد؟ نجفی با شهرداری لواسان توافقنامه امضا می‌کند که ۵۰ درصد از زمین زراعی را به شهرداری بدهد و در ازای آن شهرداری زمین‌ها را داخل محدوده لواسان بیاورد و کاربری زمین نیز تغییر کند.

قهرمانی ادامه داد: ممنوعیت‌های قانونی متعددی وجود دارد؛ طبق قانون حفظ اراضی شهرداری نمی‌تواند تغییر کاربری انجام دهد، اما این اقدام صورت گرفته و شهرداری موظف به رعایت مصوبات شورای عالی شهرسازی بوده است. همچنین در ماده ۱ قانون حفظ اراضی نیز آمده که تغییر کاربری ممنوع است و شورای عالی امنیت ملی نیز در مورخ ۷۹/۸/۲۵ مصوبه می‌کند که اراضی کلاک در حاشیه سد لتیان است.

وی با اشاره به این نکته که سال ۸۵ در این فرآیند بسیار مهم است، تصریح کرد: کمیسیون ماده ۵ شهرداری تشکیل می‌شود و مصوبه را ابلاغ می‌کند، اما به دلیل اینکه خلاف مقررات بوده کسی جرات انجام دادن را ندارد. خانواده نجفی به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کند و در دیوان رد می‌شود و پرونده به شعبه دوم دادگاه حقوقی لواسان می‌رود و حکم بر علیه شهرداری صادر می‌شود تا توافق را انجام دهد و در سال ۸۸ حکم دادگاه حقوقی صادر می‌گردد.

برچسب ها:

امور قضایی

122
0 0