صدور اسناد مالکیت حدنگار به نام دولت با نمایندگی وزارت دفاع

به نقل از سایت اخبار  امور قضایی :    
 

به گزارش خبرنگار مهر، به منظور تثبیت مالکیت اراضی و املاک نیروهای مسلح و مدیریت بهنیه بر دارایی های دولت و جلوگیری از زمین خواری و تضییع حقوق بیت المال، تفاهم نامه همکاری بین سازمان ثبت اسناد و وزارت دفاع منعقد شد.

در ماده یک این تفاهم نامه آمده است: «جانمایی محدوده اراضی نهم در لایه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

۱-۱: با توجه به وسعت اراضی تحت تولیت و بهره برداری نیروهای مسلح و به منظور جلوگیری از تضعیف توان رزم و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال مقرر شد پس از جانمایی نقشه دارای استاندار کاداستر (سامانه شمیم) محدوده اراضی مزبور که دارای سند مالکیت بوده و در صورتی که با مجاورین مطابقت داشته باشد حداکثر ظرف سه ماه نسبت به تثبیت محدوده اقدام و شرایط صدور سند مالکیت کاداستری فراهم گردد. همچنین در خصوص آن دسته از اراضی و املاک که فاقد سند مالکیت می باشند نیز پس از جانمایی نقشه کاداستری در لایه مربوطه هر گونه اقدام بعدی توسط واحد ثبتی در محدوده مورد با هماهنگی لازم و عند اللزوم استعلام از سازمان و اراضی نیروهای مسلح صورت پذیرد.

ماده ۲: صدور اسناد مالکیت حدنگار به نام دولت با نمایندگی وزارت دفاع در راستای مواد ۱۱ و ۱۲ قانون حدنگار:

۱-۲- در خصوص استاد مالکیت حدنگار صادره فاقد نقشه شمیمی و شماره دفتر الکترونیک حسب اعلام سازمان املاک و اراضی نیروهای مسلح واحدهای ثبتی پس از دریافت نقشه محدوده با استانداردهای کاداستر حداکثر ظرف مدت سه روز نسبت به صدور سند مالکیت با شماره دفتر املاک الکترونیکی اقدام لازم را به عمل آورند.

این تفاهم نامه با موضوع تثبیت مالکیت اراضی و املاک نیروهای مسلح و تسریع در صدور اسناد مالکیت کاداستر میان ذبیح‌الله خداییان رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و علی‌اکبر سلیمانی معاون مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امضا شد.

برچسب ها:

امور قضایی

145
0 0