بررسی تفویض اختیار برخی امور به مدیران کل استانی ثبت اسناد

به نقل از سایت اخبار  امور قضایی :    
 

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت اسناد واملاک کشور در همایش مسئولین امور اداری و کارگزینی ادارات کل استانها که در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران برگزار شد، با اشاره به برنامه های تحولی که در دستور کار قرار گرفته است، گفت: هدف از برگزاری این همایش تشریح برخی سرفصل های عملکردی قابل تفویض در حوزه مدیریت منابع انسانی به استان ها و ارائه آموزش های لازم به مسئولین امور اداری و کارگزینی در این راستا می باشد.

علی هادی افزود: اقتضای شرایط اعتباری و مسائل و مشکلات کنونی جامعه امروز این است که با تغییر برخی رویه و فرآیندها ضمن صرفه جویی در منابع و امکانات مسیر ارائه خدمت و دست یابی به نتایج عملکردها تسهیل شود.

وی گفت: تمرکز ما در این همایش بر آموزش تفویض اختیار برخی امور مرتبط با نیروی انسانی و اجرای قوانین ومقررات مرتبط با رشد و ارتقاء شغلی کارکنان می باشد.

وی گفت: تأخیر در صدور برخی احکام مرتبط با ارتقاء رتبه و طبقه شغلی کارکنان به لحاظ گستردگی امور در ستاد سازمان و تعداد پرونده هایی که در این رابطه باید در کمیته های مربوط مورد بررسی و تأیید قرار گیرد در برخی موارد با عدم پرداخت به موقع مطالبات و قرار گرفتن آن در ردیف دیون مالی سالیانه می شود و این امر ضمن بروز برخی مشکلات در مسیر تسویه مالی با کارکنان، زمینه نارضایتی آنان را نیز به همراه دارد.

وی تأکید کـرد: در این راستا و برابر قانون انجام فرآیند اعطـای رتبه و طبقه شغلی به کـارکنان واجد صلاحیت در استان ها تا رده رئیس اداره به مدیران کل استانی تفویض شده و این امر بدون شک ضمن تسریع امور مرتبط با این بخش، در افزایش بهره وری و رضایتمندی کارکنان نیز تأثیر خواهد داشت.

وی با اشاره به این که همواره باید قوانین و مقررات به نفع کارکنان تعبیرو اعمال شود، گفت: حجم خدماتی که هم اکنون در حوزه های ثبتی به مراجعین در حال ارائه می باشد گویای تلاش و اهتمام کارکنان است و ما وظیفه داریم حمایت کامل را با برنامه ها و تدابیر لازم از آنان به عمل آوریم.

هادی یادآور شد: تسریع فرآیند تبدیل وضعیت کارکنان از قراردادی به پیمانی و از پیمانی به رسمی و اعمال مدارک تحصیلی برابر دستورالعمل ها و مقررات از دیگر مواردی است که در دستور کار این همایش قرار دارد و با آسیب شناسی فرآیند اجرایی این امور بدون شک در آینده گام های مؤثری برای کارکنان برداشته خواهد شد.

وی نقش امور اداری و منابع انسانی را در رشد و حمایت قانونی از کارکنان با اهمیت توصیف کرد و گفت: شنیدن مسائل و مشکلات کارکنان و تلاش برای رسیدگی سریع به درخواست های قـانونی آنها از وظایف و تکالیف امور اداری در استان هاست و مدیران کل استانی باید همواره بر این امر نظارت و تأکید جدی قرار دهند.

برچسب ها:

امور قضایی

123
0 0