فیلتر دیرهنگام تلگرام به جامعه آسیب زد/ برخورد جدی با قضات متخلف

به نقل از سایت اخبار  امور قضایی :    
 

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد موحدی آزاد عصر شنبه در مراسم تجلیل از قضات نمونه استان گلستان، اظهار کرد: تشویق قضات از بندهای قانونی نظارت بر عملکرد قضاتی است که در حوزه شغلی خود به نحو احسن قضاوت کرده و تمامی اصول اشتغال در این حرفه را راعایت می کنند.

وی افزود: قضات باید در اجرای قانون دقت عمل بیشتری داشته باشند تا مبادا جامعه به سمتی کشیده شود که در تشخیص حق اشتباه کنیم.

موحدی آزاد افزود: جامعه قضات باید در حوزه فقهی و فرهنگی قوی تر عمل کنند، چرا که تجربه نشان داده هر کجا که در زمینه فرهنگی جدیت بیشتری به کار گرفته شده آن مساله به معضل فرهنگی تبدیل نشده و هر کجا که ملاحضه کاری صورت گرفته و قانون اجرا نشده، بیشترین ضربه را خورده ایم.

وی ادامه داد: اگر پیام رسان خارجی تلگرام زودتر از زمان فعلی مسدود می شد و با آن برخورد قانونی صورت می گرفت آسیب کمتری به جامعه می زد و این در حالی است که وجود همین پیام رسانی خارجی در مدت فعالیت مداوم تهدید های امنیتی و اجتماعی زیادی را برای مردم و جامعه به همراه داشت.  

موحدی آزاد در رابطه با شکایت برخی مراجعان از طولانی شدن دادرسی ها گفت: بسیاری از شکایت های وارده  در رابطه با اطاله دارسی ها  وارد است، اگر چه در بسیاری موارد هم پس از بررسی های انجام شده شکایت از اطاله دارسی ها وارد نبوده و بیشتر جنبه بررسی پرونده ها مد نظر بوده است.

وی افزود: چنانچه قضات در روزهای تعطیل هم برای بررسی برخی پرونده ها در منزل وقت بگذارند بسیاری از مشکلات دادرسی ها و از جمله نارضایتی ها از اطاله دادرسی ها کاهش خواهد یافت.

وی تند نویسی دادیاران شعبات را یکی دیگر از مشکلات مطرح شده عنوان کرد و گفت: دادیاران باید دقت عمل بیشتری در رابطه با نوشتن متون دادرسی ها داشته باشند تا حقی از مردم ضایع نشود.

دادستان انتظامی قضات با اشاره به ورود به ماه محرم اظهار کرد: فرهنگ عاشورا به عنوان یکی فرهنگ فقهی و دینی باید بیشتر مورد توجه مردم و بخصوص قضات قرار گیرد چرا که واقعه عاشورا بخاطر دفاع از حقوق مردم ایجاد شد و می تواند به بهترین الگو در امر قضاوت قضات مد نظر قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعداد ۲۰ نفر از قضات نمونه استان تجلیل شد.

برچسب ها:

امور قضایی

171
0 0