خرید دو رام قطار برای متروی کرج/ارسال لایحه به شورای عالی فنی

به نقل از سایت اخبار  امور قضایی :    
 

علی اصغر صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به بازدید شهردار کرج از کارخانه واگن سازی توسعه صنایع ریلی زنجان اشاره کرد و گفت: سال ۹۳ با شرکت مادر تخصصی قطارشهری کشور برای ساخت ۱۲۰ واگن قراردادی منعقد کرده بودیم که بعد از انحلال این شرکت، قرارداد مذکور به شهرداری کرج واگذار شد، طبق این‌ قرارداد مقرر است ۱۲۰ واگن ساخته شود.

وی با تاکید بر اینکه قرارداد ساخت ۱۲۰ واگن به قوت خود باقی است، گفت: در سال ۹۴ مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به عنوان پیش پرداخت، پرداخت شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج به دلایل بازدید از کارخانه واگن سازی توسعه صنایع ریلی زنجان پرداخت و گفت: تحریم ها باعث شده که تامین کننده قطعات و تجهیزاتی متروی کرج که کشورهایی اروپایی بوده اند، از ارائه خدمات خودداری کنند به همین منظور از این کارخانه بازدید کردیم تا در جریان بروزرسانی اقدامات باشیم.

صلواتی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه در حال تنظیم و ارسال لایحه ای به شورای عالی فنی سازمان برنامه و بودجه کشور هستیم، گفت: در قالب این لایحه قصد داریم مجوز و مصوبه سفارش ساخت دو رام قطار دیگر را دریافت کنیم.

وی با اشاره به خریداری دو رام قطار که در گذشته انجام شده و در حال حاضر در اختیار شهرداری کرج است، گفت: در صورت تصویب لایحه موردنظر توسط شورای عالی فنی دو رام قطار دیگر که هر کدام هشت واگن دارد، برای کرج ساخته می شود.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج در خصوص زمان تحویل ۱۲۰ واگن به شهرداری کرج، گفت: تحقق این مهم بستگی به شارژ مالی و تزریق بودجه دارد.

صلواتی به وضعیت تامین بودجه برای ساخت دو رام‌ قطار دیگر، گفت: در صورتی که شورای عالی فنی اجازه سفارش ساخت این قطارها را به شهرداری کرج بدهد و قیمت آنها مشخص شود در آینده نزدیک در خصوص تامین اعتبار اقدام کنیم.

برچسب ها:

امور قضایی

95
0 0