ارزیابی عملکرد دادگستری ها بر اساس استانداردهای بین‌المللی

به نقل از سایت اخبار  امور قضایی :    
 

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی، در جمع خبرنگاران در رابطه با اقدامات صورت گرفته در زمینه تکریم ارباب رجوع، اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع وظیفه هر مسلمانی است و در دستگاه‌های نظام جمهوری اسلامی هم این وظیفه مورد تاکید بیشتری قرار گرفته و از سوی دیگر دستگاه قضائی دستگاهی است که ارباب رجوع زیادی دارد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه رسیدگی به خواسته‌ها، اتهامات و شکایات فرآیند سخت و پیچیده‌ای است و نیازمند دقت نظر و تحقیقات زیاد و گاهی طولانی می‌باشد، افزود: گاهی کثرت کار و مراجعات آنقدر زیاد است و فشار زیادی بر قضات و همکاران تحمیل می‌شود؛ اما قضات شریف و همکاران با صبوری و بردباری این زمینه‌ها را پشت سر می‌گذارند و سعی می‌کنند با بهترین وجه با ارباب رجوع مواجه شوند.

وی افزود: ولی گاهی ممکن است فشار کار باعث می‌شود که نتوانند آنطور که باید و شاید تکریم کنند.

صدقی بیان داشت: معاونت فرهنگی قوه قضائیه از سالیان گذشته دستورالعملی را تهیه و به تصویب رساند و از سوی مسئولان عالی قوه قضائیه ابلاغ و سال گذشته هم اجرایی گردید.

معاون فرهنگی قوه قضائیه هدف اصلی اجرای این طرح را ارتقای سطح رضایت مردم و مراجعه کنندگان از دستگاه قضا و افزایش اعتماد عمومی عنوان کرد و گفت: برای ارزیابی نحوه عملکرد دادگستری‌ها یک مدل ویژه را بر اساس استانداردهای بین المللی تهیه کردیم و با توجه به این شاخص‌های مدنظر، عملکرد دادگستری‌ها را ارزیابی می‌کنیم تا ببنیم چه اندازه در تکریم ارباب رجوع موفق هستند.

برچسب ها:

امور قضایی

120
0 0