به نقل از سایت اخبار امور قضایی :
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه، علیرضا یوسف زاده، افزود: یکی از محورهای مهم برنامه چهارم توسعه قضائی، ارتقای تکریم ارباب رجوع و رضایت مردم از دستگاه قضایی و همچنین بهبود وضعیت پاسخگویی در قوه قضاییه است.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص این نکته که قوه قضائیه باید فضای رقابتی بین دادگستری های سراسر کشور در خصوص خدمت رسانی به مردم و پاسخ به شکایات آنها ایجاد نماید، ادامه داد: رئیس قوه قضائیه امسال را، سال تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضائی نامگذاری کردند. لذا معاونت فرهنگی قوه قضائیه با همکاری سایر واحدهای دستگاه قضایی اقدام بهطراحی مدل ارزیابی تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی و بر اساس آن راه اندازی جایزه تکریم ارباب رجوع در بین دادگستری سراسری کشور نموده و سالانه دادگستری های برتر در این زمینه طی مراسمی توسط رئیس محترم قوه قضاییه مورد تقدیر قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه هم اکنون در مرحله ابلاغ مدل جایزه تکریم ارباب رجوع هستیم، اظهار داشت: امیدواریم این مسئله موجب ایجاد یک فضای رقابتی مثبت و سازنده بین دادگستری های سراسر کشور در زمینه تکریم ارباب رجوع و بهبود ذهنیت مردم به دستگاه قضایی شود.
یوسف زاده در پایان با اشاره به پیامدهای اجرای این طرح تصریح کرد: پیامدهای پیاده سازی این طرح شامل تقویت اعتماد و میزان رضایتمندی ارباب رجوع، اعتلای فرهنگ تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضائی و کمک به حفظ حقوق شهروندی و خواسته های قانونی مردم در دستگاه قضایی خواهد بود.